Zij: Ga je nu alweer iets anders doen?
Jij: Yep, ik heb een super gaaf idee.
Zij: Maar je was toch met iets anders bezig?
Jij: Ja klopt maar ik heb nu iets gevonden …. echt dit is het!
Zij: Maar dat zei je de vorige keer ook.
Jij: Ja klopt, maar dat was het toch niet helemaal.
Zij: Waarom denk je dat het dat nu wel is?
Jij: (Met inmiddels wat meer kleur op je wangen), dat weet je nooit zeker, maar ik word hier zo blij van dus ik ga het doen.
Of:
Jij: Ja je hebt gelijk. Ik ga het toch maar niet doen. (En ondertussen baal je dat je je hebt laten beïnvloeden door de ander.)
Ik weet niet of jij deze discussie wel eens voert, maar ik heb regelmatig dit soort gesprekken gehad met mijn lief, met vriendinnen en coaches. Ze kunnen je niet meer volgen. En begrijpelijk als je zelf niet zo in elkaar zit.
Dit soort gesprekken zijn vaak een afspiegeling van wat er in je bedrijf gebeurt. Klanten kunnen je niet meer volgen. En als iets belangrijk is als ondernemer, is het wel dat het duidelijk is waar je voor staat en waarvoor potentiële klanten precies bij jou terecht kunnen.
En daarvoor hoef je niet persé een expert te zijn in één vakgebied of te kiezen voor een te nauwe niche die na verloop van tijd verstikkend voelt! Het kan ook anders. Het is dan wel belangrijk dat je stilstaat bij je geloofwaardigheid. Zodat jouw volgers je ook echt kunnen blijven volgen!
Daarom organiseer ik een gratis online workshop op 9 februari om 20.00 uur:
Hoe behoud je je geloofwaardigheid als Multipassionate met meerdere passies, talenten, 1001 ideeën en een grote behoefte aan afwisseling en nieuwe uitdagingen. Een online workshop boordevol tips die jouw geloofwaardigheid versterken. Meld je aan! WORKSHOP OVER GELOOFWAARDIGHEID